2010-01-20

Sigill - ladda hem om du vill =)

Idag har jag gjort sigill för utskrift. Jag har en cirkelpunch på 2" som mest ligger och dammar men nu ska den få komma till användning. Jag gjorde sigill med texten:
"Handgjort med
omtanke bara för dig.
Av Camilla
www.elmida.se"


Pefekt att sätta på baksidan av korten.



Jag gjorde även sigill utan namn, texten är:
"Handgjort med omtankte bara för dig"
Och sen kan man själv skriva sitt namn eller vad man vill.

Tycker du det verkar bra så kan du ladda
ner pdf-filen
HÄR!



Så här gjorde jag sen =)


Börja med att skriva ut, formatet är A4. Här har jag skrivit ut på vitt papper, men det är snyggare med oblekt eller ljusbrun/beige papper. (Tycker jag)



Sen skär jag ut en "rad" med sigill.



Vänder på papperet och sätter på en remsa dubbelhäftande. Jag använder Biltemas som jag tycker är kalasbra =)



Sen är det bara att stansa ut.



Skriv dit önskat namn, eller vad man nu vill. Här fick det bli Ella =)
Sota kanterna, jag använder Distress Ink (Walnut Stain) och en make-up svamp. Jag duttade på hela sigillet, gillar inte när det lyser vitt...




Klart! Plättlätt, och nu kommer även punchen till användning!
Det var riktigt skoj, fler sigill kommer framöver, kom gärna med tips på användbara texter =)

/Camilla
www.elmida.se

1 kommentar:

Angelica sa...

Kanonsnygga!!
Tack så mycket!!

Ha det bra!