2009-04-22

Äh... flyttar tillbaka igen!

Vad jag krånglar.... Nu flyttar jag tillbaka till blogspot igen, blogg.se uppfyller inte riktigt mina "krav". Surt är att jag inte kan exportera den bloggen heller. Vill du se gamla inlägg så får du kika HÄR.

Kopierar in de senaste inläggen iaf :)

************************************

Uppdatering!

Oj oj oj vad det går långt mellan gångerna här....
Har gjort MASSOR med kort, men glömmer ju fota varje gång - kommer alltid på det när kortet är överlämnat.....
Får ta och skärpa mig!

Igår var jag och tjejerna på Pappersvinden på scrapkurs - skoj!
Jag har ju bara pysslat kort tidigare. Tjejerna fick kurs i julklapp och när vi kom dit igår så var alla utom Ida & Minna sjuka, så jag stannade kvar på kursen jag oxå - och Melvin förståss =)


Gjorde mitt livs första LO



Det får duga för att vara den första, men tänk om man kunde lära sig att texta snyggt oxå......



Sen har vi Ida's



Och Minnas




När vi kom hem från kursen var tjejjerna eld å lågor!
De satt uppe och scrappade till halv ett inatt, i morse låg alla fotoalbum i en hög på golvet!
Skoj att de är kreativa =)


Hittade ett par gamla bilder oxå, en chokladask jag altrade till värdparet på nyårsafton =)






Lite roligare än en "vanlig" Alladin.




Och så hittade jag några gamla kort...


Här har Ella valt färger till sin kompis Jossan som gillar lilla, rosa och grönt =)



Ett snabb-kort till svärmor.


Det var allt för den här gången, och jag SKA skärpa mig med fotandet!
Jag tror faktiskt att jag kan ha ett par kort i lilla kameran oxå, problemet är bara att jag inte vet var kameran är... =/



/Camilla
www.elmida.se










Bandförvaring

Idag kom jag på den brillianta idén att göra en bandförvaring. Jag har haft mina band i olika glasburkar och det har gått bra. Men sen när jag plockade ur diskmaskinen och såg överblivna bestickburken ORDNING från Ikea så klickade det till.... DEN kanske man kunde göra en bandförvaring av =)


Efter lite knåpande så är resultaten den här:


I med alla band i bestickburken och pillra ut genom hålen bara =)


Gjorde ett lock oxå, tog ett gamalt rosa sittunderlag och skar ut en cirkel,
satte ett litet "handtag" och dekorerade med några blommor och lite punchinella.




Jag hade lite hjälp av Pyssel-Prinsen oxå =)


Söt-löken!



Det finaste man har sätter man på bordet



/Camilla
www.elmida.se

En till stjärna...

Knåpade ihop en till stjärna. Hade tänkt göra fler idag, men en viss liten herre höll inte med om det.
Gräsänka med liten bebis som protesterar = inget pyssel....





/Camilla





En stjärna & MCP

Nu har jag knåpat ihop min första stjärna =)
Lite sne´å vind, men vad gör det...
Det blir garanterat fler, måste bara köpa lite mer passande papper.



Framsidan



Baksidan


Guide till stjärnorna finns HÄR!


Har för första gången provat på MCP-tekniken oxå!
Köpte mig färgpennor, förtunning och stompfar igår - jätteskoj!!!
Det finns ju så många olika sätt att färglägga på, först började jag med akvarellpennor,
sen köpte jag ett gäng distresser som jag inte alls kommer överens med....
Men det som känns rätt för mig är ProMarker-pennor och detta med MCP!
Så nu åker nog distresserna ut på tradera =)



Färglagt med MCP-tekniken



På baksidan sitter en biljett.
Jag laddade hem ett dokument med biljetter att skriva ut från nätet, men nu hittar jag inte var!
Tusen tack du som delar med dig iaf =)




/Camilla

Pysselrum....

Tänk om man hade detta pysselrum!!!!




Och näää... det är inte mitt......

Avundsjuk? Nä hur kan nu tro det?

Bilder på rummet och lite info finns HÄR!





/Camilla

Vika stjärnor...

Ja, det ska jag nog ta och göra i morgon =)


Gör gärna stjärnor i olika sorters papper, eller färglägg själv!

1. Börja med ett papper i A4-storlek. Vik diagonalt till en kvadrat och klipp bort det papper som blir över.

2. Vik ihop hörnen mott mitten till ett "kuvert".

3. Vik ihop hörnen mot mitten en gång till.

4. Klipp ett hack hälften mot mitten, mitt i varje sida (efter vikningen).

5. Vik ner sidorna mot vikningen vid klippningen.

6. Vik alla sidorna. Nu är det en stjärna.

7. Gör en likadan stjärna och klistra ihop vridna mot varandra, så att den blir åttauddig. Klistra med vikningarna inåt.

Beskrivningen kommer ifrån Allt i hemmet.
http://www.alltihemmet.se/inspiration_och_ideer/artiklar/2007/pynta-med-egna-julstjarnor/index.xml


/Camilla

Några julkort

Dagens pyssel =)




















/Camilla

Grattiskort

Knåpade ihop tre grattiskort igår - sista-minuten-kort som vanligt......

Makens pappa fyller 70 snart, men åker utomlands på torsdag.
Skickade med detta kort som han ska få på semestern,
innehåller en liten ficka med några skraplotter så han har nåt att göra =)




Två av ungarnas kusiner har fyllt år, och här är deras kort:







/Camilla

Några kort...

Fars-dag igår och då pysslade jag ihop dessa med en liten "lott-ficka" på insidan.




Och så har Minna fyllt år




Och ett par andra....







Sen har jag ju gjort massor med kort som jag glömt fota *irriterande*

Några kort...

Usch vad jag är dålig på att uppdatera här! Glömmer fota de få kort jag gör, för det är väldans segt på pysselfronten.... Men nu är det hög tid att börja med julkorten! MINDRE än två månader kvar till julafton *whiiiiie*








Har ju köpt på mig Promarker-pennor, och det är sååå skoj!
Skulle behöva ett gäng till bara, men det blir duuuurt..... *jultomten*








Nya stämplar!!!

Ååååå! En ny stämpeltillverkare!!!!
Kika HÄR och de är såååååå fina!!!
Nu är det klickeli-klick varning i webbutiken.........


Nu så!

Nu har jag flyttat hit till blogg.se med min pysselblogg oxå! Den gamla pysselbloggen finns här. Anledningen till att jag flyttar är att jag tycker blogg.se är mkt bättre helt enkelt....

Nu är det dax för nya pysseltag, har knappt pysslat på hela långa sommaren. Har inte haft nån inspiration alls, och så har man så mkt annt att fixa med om sommaren. Några grattiskort mm har jag rafsat ihop iaf, men jag har ju glömt att fota *hm*

Städade pysselhörnan häromdagen oxå, så nu känns det fräscht att sätta sig och grejja lite. Och så har jag ju inhandlat lite nytt, å då är det skoj! Igår knåpade jag ihop ett par grattiskort och en liten tändsticksask iaf - alltid nåt!





2008-08-23 @ 10:44:50 Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks (0)




/Camilla - www.elmida.se

Inga kommentarer: